LUBLIN MEDIA MEETINGS: NARRACJE PRZYSZŁOŚCI

Dzięki dynamicznemu rozwojowi technologicznemu nasze myślenie o formach audiowizualnych nieustannie się poszerza. VR staje się coraz bardziej popularny i dostępny dla odbiorców, z jej możliwościami eksperymentują twórcy gier i inni artyści. Powstają kolejne doświadczenia, które łączą narrację zaczerpniętą z kina fabularnego ze specyfiką wirtualnej rzeczywistości. Wciąż odkrywamy nowe możliwości opowiadania historii. Zapraszamy do udziału w spotkaniu, podczas którego wraz z ekspertami zastanowimy się nad nowymi formami narracyjnymi i spróbujemy spojrzeć w przyszłość naszego odbioru multimediów. Podczas rozmowy zostaną również zaprezentowane założenia projektu holograficznego „Break out” polskiej firmy Kosmos Production. Publiczność będzie miała możliwość zobaczenia na własne oczy możliwości ekranu holograficznego. Rozmowa zostanie poprzedzona wprowadzeniem prof. UMCS Radosława Bomby, współautora (wraz z dr Michałem Bobrowskim) książki „Poza ekranem kinowym. Postmedialne konteksty animacji”.
Goście:
Miłosz Hermanowicz – montażysta filmowy i reżyser. Autor doświadczeń „Po apokalipsie” i „Deep Dive”. Zajmuje się obrazem 360° i obrazem stereoskopowym. Wychodząc ze swojej praktyki, rozwinął koncepcję natywnej narracji dla paradygmatu immersyjnego.
Marcin Grembowicz – scenarzysta, w tym m.in. serialu „Dziewczyny ze Lwowa” oraz doświadczenia VR „Deep Dive”. Członek Gildii Scenarzystów Polskich.
Marcin Magiera – autor zdjęć filmowych specjalizujący się w filmach 360° i VR. Odpowiada za zdjęcia do filmów „Kartka z Powstania” i „Wiktoria 1920” w reż. Tomasza Dobosza oraz „Debiutant” w reż. Bartosza Kruhlika.
Moderator:
prof. UMCS Radosław Bomba – badacz, nauczyciel akademicki, animator kultury cyfrowej. Absolwent kulturoznawstwa i socjologii UMCS. Od 2006 roku pracuje w Instytucie Kulturoznawstwa Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie po obronie pracy doktorskiej pełnił funkcję adiunkta, a od 2021 roku profesora nadzwyczajnego. Zainteresowany wizualizacją wiedzy, humanistyką cyfrową, analityką kulturową, antropologicznymi aspektami gier komputerowych, ludologią, cyberkulturą, kulturą cyfrową, nowymi mediami oraz ich wpływem na przeobrażenia społeczno-kulturowe. Autor monografii „Gry komputerowe w perspektywie antropologii codzienności”, współautor (wraz z dr Michałem Bobrowskim) książki „Poza ekranem kinowym. Postmedialne konteksty animacji”. Członek Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Polskiego Towarzystwa Badania Gier i Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami. Odznaczony Medalem Komisji Edukacji Narodowej i Brązowym Krzyżem Zasługi Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Wstęp wolny.

Data

lis 24 2022
Expired!

Czas

18:30 - 20:00

Koszt

Darmowy

Lokalizacja

Sala prób nr 3, Centrum Kultury w Lublinie
Peowiaków 12