28 listopada poznaliśmy werdykt Jury!

Jury w składzie: Katarzyna Borowiecka, Agnieszka Pisarek, Dawid Adamek przyznało następujące nagrody:

FOKUS: Dzieci

“La Vie de Chateau” reż. Clémence Madeleine-Perdrillat, Nathaniel H’limi (Francja)

Za nawiązującą do najlepszych wzorców wizualnych (czy tam w trzeciej ławce pod oknem nie siedzi Mikołajek?) opowieść o żałobie i dawaniu sobie szansy, opowieść uniwersalną, a jednak subtelnie zanurzoną we współczesności. Jednocześnie zabawną, wzruszającą i podnoszącą na duchu.

Wyróżnienie: “The Eleventh Step” reż. Maryam Kashkoolinia (Iran)

Za piękną paletę barw i mądrą opowieść o odwadze w przekraczaniu swoich ograniczeń. Każdemu życzymy jedenastego kroku!

FOKUS: Animacja

“At First Sight” reż. Sjaak Rood (Holandia)

Za dowcipną i świetnie zrealizowaną historię, która być może na pierwszy rzut oka opowiada o pewnym incydencie na drodze, ale może też być szalenie trafną i uniwersalną metaforą relacji międzyludzkich.

FOKUS: Eksperyment

“Two bodies on the beach” reż. Anna Paavilainen (Finladnia)

Za precyzję w żonglowaniu filmowymi gatunkami, oraz wyrazistą, bezkompromisową i dowcipną wizję symbolicznej walki ze starym porządkiem. Wyjątkowo świeży głos!

FOKUS: Pomysł

„Burqa City” reż. Fabrice Bracq (Francja)

Za wyjątkowo trafne i humorystyczne ujęcie trudnej tematyki, dzięki połączeniu slapstickowej komedii oraz komentarza społecznego, w celu podkreślenia absurdu tragikomicznej rzeczywistości.

FOKUS: Temat

„Ant” reż. Mischa Meyer (USA)

Za udaną próbę opowiedzenia o uniwersalnych problemach współczesnego świata, przez pryzmat konkretnej grupy bohaterów umieszczonych pomiędzy beztroskim „tu i teraz”, a rzeczywistymi konsekwencjami swoich wyborów.

Wyróżnienie: „Parade”  reż. Yohann Gloaguen (Francja)

Za hipnotyzującą kreację Antoine’a Greniera, który niesie na swoich barkach emocjonalny ciężar filmu i nadaje bohaterowi prawdziwie ludzkiego oblicza.

FOKUS: Emocje

Homesick reż. Koya Kamura (Francja)

Za oryginalną formalnie i angażującą emocjonalnie historię bohatera, próbującego pogodzić się ze stratą, w świecie, który na pierwszy rzut oka nie daje drugiej szansy.

FOKUS: Pełny Metraż

Nagroda finansowa w wysokości 4000 zł

„Eastern” reż. Piotr Adamski (Polska)

Za brawurowe przysposobienie i przepisanie nieobecnego w polskim kinie gatunku, precyzyjnie rozpisaną historię i dwie odważnie idące po swoje bohaterki. Spełniony debiut.

Wyróżnienie: „Jelgava ’94” reż. Janis Abele (Łotwa)

Za fenomenalną młodą obsadę, która sprawia, że klasyczna w duchu opowieść o dorastaniu, buncie i uczuciach, staje się emocjonalną wycieczką w nasze własne wspomnienia, oraz za wręcz namacalne oddanie klimatu lat 90. w krajach byłego bloku wschodniego.

FOKUS: Dokument

Nagroda finansowa w wysokości 4000 zł.

„Dziwor” reż. Paweł Dyllus (Polska) / + Grand Prix konkursu filmów krótkometrażowych

Za uchylenie rąbka filmowej tajemnicy, złapanie TYCH momentów i uchwycenie w ruchu jednego z najciekawszych twórców polskiego dokumentu. Za autorską wizję opartą na zaufaniu i oddanie głosu wyjątkowej postaci, której po prostu nie da się nie polubić.

Wyróżnienie: „Foreplay” reż. Anne van Campenhout (Holandia)

Za pełen sympatii i ciepła portret nastolatków wchodzących na kolejny etap wtajemniczenia i podkreślenie, jak ważna jest edukacja seksualna. Ten film powinien być w Polsce w jak najszerszej dystrybucji.

Ponadto organizatorzy przyznali:

NAGRODA IM. KRZYSZTOFA SZOTA

Naklejka/Sticker reż. Georgi Unkovski (Macedonia)

Za reżyserską sprawność i pomysłowość w opowiadaniu o międzyludzkich relacjach, tak bliską idei patrona nagrody.

Sole Mio, reż. Maxime Roy (Francja)

Za konsekwentny rozwój autorskiego stylu i mistrzowskie oddanie trudnych do uchwycenia ludzkich emocji zgodnego z duchem twórczości patrona nagrody.

NAGRODA PUBLICZNOŚCI

Nogi Maradony, reż. Firas Khoury (Niemcy)

Gratulujemy zwycięzcom! Dziękujemy wszystkim, którzy współtworzyli LFF 2020!

Podziel się ze znajomymi

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email